[O2] CZy w O2 - S2 można regulować kąt pochylenia koła przed
Byłem sprawdzić ustawić geometrię i mechanik stwierdził że w nowych Skodach tego się nie reguluje. No trudno, ale biorę wydruk z przed roku ze Skody ASO i widzę że jednak są różnice przed i po czyli regulowali. No to ktoś kłamie. Jak z tym jest ?
U mnie kąty wyszły: L: -0 st 43 m P: -1 st 08 m
A na kartce z ASO widzę oba po -0 st 41 m
JOY, nic nie ustawisz, czy w FL czy przed FL, jedynie minimalnie mozesz przesunac sanki (ale tego nie jestem pewien) , jezdzij do ASO jesli jest gwarancja i ich mecz o to, jesli roznica w ASO bedzie +/- 0.30 musza cos z tym zrobic czy chca czy nie chca , ja mam podobny problem w swojej moze troszke mniejszy i lada moment bede o to meczył ASO, bo rozumiem że wszedzie w technice sa jakies "tolerancje" ale skody poprostu krzywe wychodzas z fabryki. W starych Golfach 2-3 chyba była fabryczna regulacja na tzw "fasolki" tu nawet fasolek nie zrobisz (chodz to mało inteligentne wyjscie) ani mimośrodu nie założysz bo amortyzator wchodzi w obudowe zwrotnicy na scisk.
JOY, a czemu tak się czepiasz kąta pochylenia kół?
Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
jesli roznica w ASO bedzie +/- 0.30
Masz na myśli tolerancję pochylenia koła czy czy dwóch kół do kupy??? Bo wg mnie to jest tolerancja pochylenia jednego koła od kąta nominalnego. Norma dla OII to jest -1° do 0°. -1 st 08 m tutaj bym się nie czepiał nawet bym olał to.
Nie czepiam się.
Chociaż geometrię sprawdzałem z powodu cudów z doważaniem kół przednich, ale to już inny temat. No i wyszło 0,6 stopnia więcej na prawym, a tak wogóle chciałem sprawdzić mechanika czy nie czaruje
Masz na myśli tolerancję pochylenia koła czy czy dwóch kół do kupy???
mam na mysli roznice miedzy lewym a prawym nie może/nie powinna byc wieksza niz 0.30 stopni jak i sama w sobie tolerancja koła lewego i oddzielnie prawego nie powinna wykraczac powyżej 0.30 z tego co pamietam (biore z głowy) przod w O2 FL -0.30 tolerancja +/- 0.30 i w drugim to samo, powiem ci że samo pochylenie koła nie wpływa AŻ tak na prowadzenie co kąt WSZ no i sama zbieżnosc. Wiesz w teorii wiem wiele na temat Geometrii w samochodach, gorzej jest tą teorie wytłumaczyc mechanikowi, dla ktorego np: jeśli tolerancja max L/P strona wynosi 0.30 , a na samochodzie jest 0.35 to powie cyt: jezdzic i jezdzic. Wg: mnie juz bardziej inteligentni ludzie z wiekszym pojeciem projektowali te samochody żeby trzymac sie norm fabrycznych i tolerancji, w przypadku grupy VAG niestety te normy same w sobie nie sa czesto zachowywane po wyjezdzie z salonu.
Wiesz w teorii wiem wiele na temat Geometrii w samochodach,
A ile w praktyce???
Jeżeli teoretyk zakłada jakieś tolerancje to musi się je dać ustawić a przynajmniej dać je w procesie montażu auta zachować. Jako osoba siedząca w temacie dobrze wiesz że na pochylenie kół wpływa tolerancja wykonania karoserii (ustawienie gniazd amortyzatorów) zmontowanie ramy pomocniczej i zamontowanie jej na karoserii.
moja Żonka jeżdzi firmową O2 FL i jakiś czas temu miała przygodę z poderwanym przez tira podestem od słupków (tych do oznaczeń robót drogowych).
Najechała na niego lewą stroną, przednia stalówka się wgięła a tyne koło niby nic.
Po jakimś czasie zdarzyło się, że jechałem za nią swoim samochodem i okazło się, że tylne lewe koło jest pochylone pod nienaturalnie dużym kątem (porónując do prawego), i to nie było niedużo - gołym okiem wyraźnie było widać różnicę.
Podjechała do ASO i to wyregulowali, nie wiem w jaki sposób i czy oto chodziło autorowi tematu ale w jakiś spośób chyba ten kąt regulowac się da.
Podjechała do ASO i to wyregulowali, nie wiem w jaki sposób i czy oto chodziło autorowi tematu ale w jakiś spośób chyba ten kąt regulowac się da.
poprostu wymienili krzywa czesc np: zwrotnice albo amor, na nowy. Niestety nie ma regulacji w O2, FL i w nowym turze nie wiem jak O1.
Zamieszczone przez AdamB
A ile w praktyce???
Nie mi to oceniac ale jakies tam pojecie mam, powiem ci że procz tego że auta czesto wychodza z fabryki dosłownie w granicznych punktach tolerancji,to jeszcze do tego dochodzi KALIBRACJA maszyny do geometrii ktora powinno sie wykonywac co poł roku LUB co 100 samochodow i ani jednego wiecej, i w zasadzie mało kto sie tego trzyma po okresie gwarancji na sprzet (ktory jesli jest warsztatowy gwarancja z reguły wynosi 12 miesiecy) teraz juz sa takie urzadzenia że byle "mechanik" jest wstanie wszytsko ustawic bo wszytsko komputer podpowiada krok po kroku, jednak nie mozliwoscia jest (mówie to po własnym doswiadczeniu) potrafiłem sie posunac do tego stopnia , że w ciagu jednego dnia pojechałem rano do jednego goscia (tylko sprawdzic Geo) za 3 godzinny do innego i gdyby chodz te roznice byłu do siebie zbliżone, ale wychodziło tak roznie że to sie w głowie nie miesci.I zawsze staram sie byc przy Geometrii przy samochodzie, widziec i dogladac wszytskiego. Problem polega na tym że mimo że auto sie trzyma tolerancji MAX roznic po wyjezdzie z salony, wiadome jest że wszytsko w okresie 10-15 tyś km sie ułoży i ta tolerancja wyjdzie juz poza norme, dlatego zalecane jest sprawdzenie Geometrii przy takim przebiegu i ewentualna korekcja. Znam jeden zakład w Warszawie co kalibruje maszyne swoja (i tez dlatego że musi ale i dlatego żeby klijent przyjechał nastepny raz do nich).
Mam kilka wydruków geometrii z innego auta. Okazuje się, że regulacja zbieżności do wartości normatywnych powodowała zmiany w kątach pochylenia koła, sworznia zwrotnicy i wsz. W jednym przypadku, doprowadzenie zbieżności połówkowej do wartości normatywnej spowodowało zmianę kąta pochylenia koła poza zakres tolerancji czego zupełnie nie potrafię sobie wytłumaczyć Ciekawostką dla mnie jest również, że pomiar wstępny i końcowy dla osi tylnej był różny mimo, że nic nie było regulowane :roll:
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
okazło się, że tylne lewe koło jest pochylone pod nienaturalnie dużym kątem (porónując do prawego), i to nie było niedużo - gołym okiem wyraźnie było widać różnicę.
Podjechała do ASO i to wyregulowali, nie wiem w jaki sposób i czy oto chodziło autorowi tematu ale w jakiś spośób chyba ten kąt regulowac się da.
Dało się wyregulować, bo przy tylnych kołach jest regulacja pochylenia, nie ma jej natomiast z przodu (jest jedynie możliwość skorygowania ewentualnej różnicy pochyleń poprzez przesunięcie sanek (ramy zawieszenia) w prawo lub w lewo, ale na przykład w moim aucie nie udało się jej przesunąć na tyle, żeby wyrównać różnicę w pochyleniach lewe/prawe koło przednie.
Komentarz